Jakten på det försvunna tyget

Åh jisses vilken påsk! Hade ordnat så jag fick låna symaskin dit vi skulle för att sy färdigt lite beställningar. Packade ner tyger och mönster. Men när jag skulle sätta mig å sy så fanns inte påsen någonstans. Blev heldeppig men gillade läget, påsen hemma 60 mil bort så what else to do? Kom hem glad i hågen över att få sätta mig vid maskinen. Började leta efter påsen, men nej. Fanns ingenstans! PANIK! Började misstänka att påsen på nått vis blivit uppburen till nya boendet på nya orten (där vi var i påsk) och nästa vända ner dit går inte förrän om en månad! Paniken är total! För där i låg tyger som var de sista jag hade och inte vet vars att få tag i mer, egenritade mönster etc. MEN i morse när jag skulle plocka fram kläder till grabben så ser jag en påse hänga på hans garderob, och vad var det för påse tror ni? Yeap, tygpåsen! Så på nått vänster hade den lyckats bli dithängd istället för att packad ut i bilen! NU blir det sätta sig å sy! Hoppas ni andra haft en bättre sy-påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0